Allmänna køb og leveringsbetingelser
Senast opdateret 2022-07-08
OBH Nordica org nummer 556280-6124
Löfströms Allé 5
174 04 Sundbyberg
Telefon: 08-62 925 00
Om OBH Nordica
OBH Nordica bedriver salg af hushållsprodukter. Vores målsætning er, at kunden fokuserer på at finde en god kundeservice og en købsoplevelse, når du handler hos os.
Købinformation
Køb og leveringsbetingelser gælder for køb og udførelse på OBH Nordica.se og indeholder information og betingelser i forbindelse med din køb. OBH Nordica.se forbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna köp och leveringsbetingelser utan at på forhand meddele dig som kund om forandringarna. Det er betingelser, som er offentliggjort på OBH Nordica.se, når det er tilfældet, som gælder for din ordre.
Gennem at tilføje en ordre på OBH Nordica.se godkender du vores salgsbetingelser og forbinder dig til at købe de bestillede produkter. Vi følger svensk forbrugerlovgivning og vores købsbetingelser er komplementære til distanshandelslagen og forbrugerkøblagen.
OBH Nordica retter sig til privatpersoner og indgår kun i en aftale med personer, der er personer (over 18 år).
Som kunde hos os har du ret at bede om information om dine registrerede personoplysninger, samt at dom raderas eller ændres. Om du har andre spørgsmål er du varmt velkommen til at kontakte vores kundetjeneste via mail eller telefon.
Ångerrett og Garanti
I henhold til distansoverenskomster har du 14 dages købmandsret på enkelte varer og tjenester. Vi på OBH Nordica.se vil dock gøre det enklare for dig som kunde og tilbyder dig 30 dages åbent køb.
Lag (2005:59) om distansaftaler og aftaler uden for forretningslokaler begrænser retten til at udnytte ångerrätt. OBH Nordica.se informerer dig som kund att ångerrätten inte gælder om avtalet enligt 11 § punkt 4 avser ”en vara som hurtigt kan försämras eller bli för gammal”.
Vil du bruge dig af 30 dages åbent, skal du bruge 30 dage efter, at du har modtaget leveringen meddelt os, at du vil returnere dit produkt gennem kontakt til OBH Nordica.se via vores kontaktskema. Glöm ikke at bruge dit ordrenummer som referencer.
Tänk på produktet skal returneres til OBH Nordicas lager i samme skick som du mottog den. Produktets originalforpackning får intet brugt som ytterkartong då produktet kan komme til skade under transporten. Om varan intet længere er i en oförändrat skick forbehåller vi os rätten at ta ut ersättning for varans værdiminskning på återbetalningen. Formindskelse af opstår når varans egenskaber har fået en personlig præg og har ventet mere end nødvendigt for at fastlægge varans egenskaber. Når OBH Nordicas lager har mottagit returnerad vara återbetalas varans belopp. Bemærk at vid delretur tilbagebetalas intet leveringsomkostningen.
Ångerretten kan ej udnyttes om varan har returnerets skaded eller om den har använts så at ångerretten ej kan anvendes. Den returnerede varan kommer då ej att återbetalas eller så kan køberen vælge att få den returnerade varan återsänd om varan önskas åter.
Återbetalning af beloppet sker senast 14 dage efter at vi har fået tilbage varan på OBH Nordicas lager og återbetalning görs via samme betalningsmetod som vid köptillfället.
Det er vigtigt, at du sparer följesedeln som du får af transportørerne til at returnere er godkendt af OBH Nordica.se.
Reklamation
Når du har tagit emot dit paket anbefaler vi att du så snart som muligt undersöker om leveringen svarer til väntningarna. Kolla så at pakken har leveret uden synlige skader på emballage, at du har fået korrekt produkt leveret til dig samt at den er felfri.
Vi har fået så kontakt med vores kundetjeneste via mail eller telefon inden for rimelig tid efter at have opdaget, vi anbefaler dock att lämna in din reklamation till oss skriftligen. Ved transportskader skal du bifoge billeder på emballageskadan og eventuelle skader på produkter for at forenkle og hurtige processer for os med vores transportører. Når vi har håndteret din erende og har gjort en claim mot transportören så återkopplare vi till dig.
Service og reparation
Rätten att reklamera gælder i tre år efter at du tog emot din vara. Reklamationsretten gælder for oprindelige fabrikationsfel i henhold til den lagstadgade reklamationsrätt. For at et udbytte eller en reparation skal godkendes behøver vi undersøge produktet først. Vid havandefel og oaktsamhet har vi eller vores samarbetspartner ret att debitera dig for undersökningskostnad samt eventuelle fraktkostnader. Hvis du ønsker at reklamere for dit produkt, skal du kontakte os, så fort som muligt, men de skal helst to måneder fra det, der er blevet opdaget. Du kan kræve, at du skal gøre noget, få prisavdrag, ersättning, ny levering eller at købe afhængigt af omstændighederne. Vores kundtjänst kommer til at holde dig opdateret under vores forløb.
Bemærk at företag har to års reklamationsrätt i henhold til köpslagen.
Tips! Om din manual er kommet bort så går den at downloade eller skrive fra produktsiden.
Öppet köp
OBH Nordica lämnar 30 dages åbent køb. Når du handler i vores online-shop, så begynder den åbne købsperiode den dag du tog dit pakke. Återbetalning sker enligt samma betalnings