Vilkår og betingelser for hjemmesiden www.obhnordica.dk
Seneste opdatering 27. oktober 2023
Groupe SEB Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
VAT Nr. DK18355728
Telefon: +45 44 66 11 10
salg.dk@groupeseb.com
Om Groupe SEB Danmark A/S
Groupe SEB Danmark A/S sælger husholdningsprodukter. Vores mål er at yde en fremragende kundeservice over for vores kunder og give dem en behagelig shoppingoplevelse, når de handler hos os.
Vilkår
Ved at tilgå og bruge denne hjemmeside accepterer du følgende vilkår og betingelser samt lovgivningen i Danmark.
Købs- og leveringsbetingelser gælder for køb og ordrer foretaget på Groupe SEB Danmark A/S - herefter benævt som OBH Nordica, og indeholder oplysninger og betingelser om dit køb. OBH Nordica forbeholder sig ret til at ændre disse generelle købs- og leveringsbetingelser uden på forhånd at underrette vores kunder om ændringerne. Betingelserne, der er offentliggjort på OBH Nordica på købstidspunktet, gælder for din ordre.
Når du afgiver en ordre på OBH Nordica, godkender du vores salgsbetingelser og forpligter dig til at købe de bestilte produkter. Vi overholder (Forbrugerrådet Tænk - test, juridisk rådgivning og forbrugerpolitik (taenk.dk)), og vores købsbetingelser er et supplement til (Forbrugerrådet Tænk - test, juridisk rådgivning og forbrugerpolitik (taenk.dk)
Groupe SEB Danmark A/S målgruppe er enkeltpersoner, og vi indgår kun kontrakter med personer, der er myndige (over 18 år).
Som kunde har du ret til at anmode om at modtage oplysninger om dine registrerede personoplysninger og til at få dem slettet eller ændret. Hvis du har andre spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon.
Licens
Virksomheden giver dig en licens til at se og bruge materialerne (oplysninger eller software) på denne hjemmeside til personlig, ikke-kommerciel brug.
Produktbeskrivelser
Vi bestræber os på at sikre, at vores produkters farver, størrelser og beskrivelser er korrekte. Der kan dog forekomme små variationer.
Prissætning
Alle priser for vores produkter er i DKK og inkluderer moms, medmindre andet udtrykkeligt er angivet. Vi forbeholder os ret til at ændre priserne til enhver tid. Alle priser på OBH Nordica er opdaterede og er inklusive moms. Priserne er dynamiske, og vi kan til enhver tid foretage justeringer uden forudgående varsel. Vi tilbyder ikke en prisgaranti, og det er prisen ved kassen, der gælder. Der kan blive tilføjet et forsendelsesgebyr. Dette vises ved kassen i forbindelse med ordren.
Vi forbeholder os ret til prisjusteringer, tekniske fejl, lagerdifferencer, typografiske fejl og udsolgte varer.
Bestilling
Ordrer kan afgives via vores hjemmeside. Når en ordre er afgivet, vil der blive sendt en bekræftelse til din registrerede e-mailadresse. Når du gennemfører en ordre på OBH Nordica, betyder det, at du accepterer vores vilkår og betingelser, og at du forpligter dig til at købe de bestilte produkter.
Når ordren er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse, der sendes til den angivne e-mailadresse, som en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Hvis du finder uoverensstemmelser, eller hvis du ikke har modtaget nogen ordrebekræftelse, bedes du kontakte vores kundeservice, der vil hjælpe dig. Bemærk, at ordrebekræftelsen ikke er en kvittering og derfor ikke en bindende bekræftelse på, at leveringen vil finde sted.
Vi forbeholder os ret til at ændre eller annullere modtagne ordrer efter behov, hvis levering, i modsætning til vores forventning, ikke kan foretages, for eksempel i tilfælde af udsolgte varer, lagerdifferencer eller eventuelle typografiske fejl. Hvis vi ikke kan levere hele eller dele af din ordre, vil du blive kontaktet af os. Du vil naturligvis blive refunderet uden forsinkelse, hvis din ordre ikke kunne leveres.
Når din ordre er afsendt fra OBH Nordicas lager, modtager du en leveringsbekræftelse med din kvittering. Kvitteringen er en bekræftelse på, at der er indgået en bindende aftale mellem dig og OBH Nordica.dk.
Betaling
Betaling for varer kan foretages med Visa, Mastercard eller andre betalingsmetoder som angivet på hjemmesiden. Varer vil blive afsendt, når betalingen er modtaget fuldt ud.
For at kunne tilbyde dig forskellige betalingsmuligheder er vi nødt til at dele dine personoplysninger og ordreoplysninger med vores betalingsudbydere. Vi håndterer dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
Du kan læse mere om vores partner Ayden politik for beskyttelse af personoplysninger og data ved at klikke her:
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:
Betaling med kort: Du kan foretage et køb med Mastercard og Visakort. Du skal indtaste dit navn og dine kortoplysninger ved kassen for at gennemføre betalingen. Beløbet er reserveret på din konto, indtil varerne har forladt vores lager. I tilfælde af en returnering refunderes beløbet til den konto, der er tilknyttet det kort, du brugte til betaling.
MobilePay
MobilePay betalingstransaktioner gennemføres via det sikre betalingssystem Ayden.
Her finder i mere information om Mobile Pay policy: MobilePay og persondata - MobilePay.dk
Kampagnekode
Enhver rabatkode indtastes ved kassen under "Indtast rabatkode". Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, medmindre dette er tydeligt angivet i vilkårene for den specifikke rabatkode. Du er som kunde ansvarlig for at indtaste den korrekte rabatkode, når du handler hos OBH Nordica.fi
Levering
Leveringstiden for små husholdningsapparater afhænger af tilgængelighed og forsendelsesmetode. Virksomheden er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af rederier eller internationale toldmyndigheder.
Transportrepræsentant – vi tilbyder gratis forsendelse, når du handler for over 500 DKK. I andre tilfælde vil der blive tilføjet et forsendelsesgebyr på 79 DKK. Leveringstiden er normalt 3-5 hverdage, men hvis du bor et fjerntliggende sted, kan det tage op til 3-9 hverdage. Så snart din ordre er afsendt fra vores lager, modtager du et sporingslink fra GLS.
Vi gør alt for at få din ordre frem til dig så hurtigt som muligt. Vi underretter dig via e-mail, hvis der opstår en forsinkelse i leveringen. Du kan til enhver tid annullere en ordre, der ikke overholder den lovede leveringstid.
OBH Nordica er ansvarlig for skader eller mistede pakker under transport. Hvis der opstår skade ved returnering af pakker fra vores kunder til OBH Nordica, er det dig som kunde, der er ansvarlig for varerne. Hvis pakken er beskadiget ved modtagelsen, skal dette straks rapporteres til fragtfirmaet. Hvis du opdager, at indholdet er beskadiget, når du har åbnet pakken, beder vi dig om at indsende en klage via vores spørgsmålsformular eller ved at kontakte vores kundeservice.
Returpolitik og garanti
Kunder har ret til at returnere varer inden for 14 dage efter modtagelse i overensstemmelse med forbrugerkøbslove. OBH Nordica ønsker dog at gøre det lettere for dig som kunde og tilbyder dig et 30-dages åbent køb.
Loven Lovtidende | Seneste kundgjorte forskrifter om fjernkontrakter og aftaler uden for virksomhedens forretningslokaler begrænser retten til at udøve fortrydelsesretten. OBH Nordica informerer vores kunder om, at fortrydelsesretten ikke gælder, hvis aftalen i henhold til (Lovtidende | Seneste kundgjorte forskrifter vedrører "en vare, der hurtigt kan forringes eller blive for gammel".
Hvis du ønsker at benytte det 30-dages åbne køb, skal du informere os om, at du ønsker at returnere dit produkt ved at kontakte OBH Nordica via vores kontaktformular inden for 30 dage efter, at du har modtaget leveringen. Glem ikke at oplyse dit ordrenummer som reference.
Bemærk, at produktet skal returneres til OBH Nordicas lager i samme stand, som du modtog det. Produktets originale emballage må ikke anvendes som den yderste kasse, da produktet kan blive beskadiget under transport. Hvis varen ikke længere er i uændret stand, forbeholder vi os ret til at reducere refusionen med et beløb svarende til kompensationen for varens afskrivning. Afskrivninger opstår, hvis varens karakteristika er blevet personliggjort, og den er blevet brugt mere end, hvad der er nødvendigt for at bestemme varens karakteristika.
Når OBH Nordicas lager har modtaget den returnerede vare, refunderes varens beløb. Bemærk, at leveringsomkostningerne ikke refunderes for delvise returneringer. Det er vigtigt, at du gemmer den følgeseddel, du modtager fra fragtfirmaet, indtil returneringen er godkendt af OBH Nordica.
Fortrydelsesretten kan ikke udøves, hvis varen er blevet returneret beskadiget, eller hvis den er blevet brugt, så fortrydelsesretten ikke kan anvendes. Den returnerede vare vil således ikke blive refunderet, eller køberen kan vælge at få den returnerede vare sendt tilbage, hvis denne ønsker varen retur.
Tilbagebetaling af beløbet sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen tilbage på OBH Nordicas lager, og tilbagebetaling sker via samme betalingsmetode som på købstidspunktet.
Når du har modtaget din pakke, anbefaler vi, at du hurtigst muligt undersøger, om leveringen svarer til dine forventninger. Kontroller, at pakken er leveret uden synlige skader på emballagen, at du har modtaget det korrekte produkt, og at det er fejlfrit.
I tilfælde af fejl bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon inden for rimelig tid, efter at fejlen er blevet opdaget, men vi anbefaler, at du indsender din klage til os skriftligt. I tilfælde af transportskader skal du vedhæfte billeder af emballageskaden og eventuel skade på produktet for at forenkle og fremskynde processen for os med vores fragtfirmaer. Når vi har behandlet din sag og fremsat et krav mod fragtfirmaet, vender vi tilbage til dig.
Service og reparation
Retten til at klage gælder i tre år efter, at du har modtaget din vare. Retten til at klage gælder for oprindelige fabrikationsfejl i henhold til den lovbestemte ret til at klage. For at en udskiftning eller reparation kan godkendes, skal vi først undersøge produktet. I tilfælde af misbrug eller uagtsomhed har vi eller vores partner ret til at opkræve dig for omkostningerne ved undersøgelsen og eventuelle forsendelsesomkostninger.
Hvis du ønsker at klage over et produkt, beder vi dig kontakte os så hurtigt som muligt, men helst inden to måneder fra det tidspunkt, hvor fejlen blev opdaget. Afhængigt af omstændighederne kan du kræve, at fejlen afhjælpes, modtage en prisnedsættelse, en kompensation eller en ny levering eller annullere købet. Vores kundeservice holder dig opdateret under processen.
Bemærk, at virksomheder har to års ret til at klage i henhold til salgsloven.
Tip!
Hvis du har mistet manualen til produktet, kan den downloades eller udskrives fra produktsiden.
Tvister
I tilfælde af en tvist opfordres kunderne til at kontakte vores kundeservice. Tvister kan bringes til Forbrugerrådet Forbrugerrådet Tænk - test, juridisk rådgivning og forbrugerpolitik (taenk.dk) eller relevante tilsynsorganer, hvis der ikke kan opnås enighed.
Force majeure
OBH Nordica er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelse på grund af lovgivning, regeringshandlinger, mobilisering, krig, beslaglæggelse, valutarestriktioner, systemfejl, fejl eller restriktioner i leverancer fra underleverandører, strejke, lockout, boykot, blokade eller andre lignende omstændigheder, der enten forhindrer eller hindrer OBH Nordicas opfyldelse på en sådan måde, at denne ikke kan finde sted på anden måde end til en usædvanlig høj pris.
Politik om beskyttelse af personoplysninger
Virksomheden overholder persondataloven ved behandling af personoplysninger. Du kan læse mere om, hvordan vi håndterer personoplysninger i vores politik om beskyttelse af personoplysninger.
Når du handler hos OBH Nordica, deler du eventuelt dine personoplysninger med os. Groupe SEB Danmark A/S er en dansk virksomhed, der er registreret hos det danske selskabsregistreringskontor med organisationsnummer DK18355728 og er dataansvarlig for dine oplysninger. Hvis du ønsker flere oplysninger om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse mere om dette i vores politik om beskyttelse af personoplysninger.
Begrænsning af ansvar
Virksomheden er ikke ansvarlig for indirekte tab eller følgetab eller skader i forbindelse med brugen af hjemmesiden eller køb af varer fra hjemmesiden.
Ændringer af vilkår. Virksomheden forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer vil blive offentliggjort på denne hjemmeside.
Kontaktoplysninger og yderligere oplysninger. Hvis du har klager eller feedback, modtager vi gerne disse via vores kundeservice. Vi tilstræber at svare på din henvendelse så hurtigt som muligt, men vi har en svartid på 48 timer.
Vi bestræber os altid på at finde den bedst mulige løsning på den situation, der er opstået.